logo.png
         
  • Nasze marki 2017
    BH Meble_small.jpg
    CEKOBUD_small.jpg
    CUKIERNIA_small.jpg
    logoFarbotka_small.jpg
    fruvitaland_small.jpg
    gramar_small.jpg
    jagiello_small.jpg
    lukpol_small.jpg
    Michowianka_small.jpg
    SIPMA_small.jpg
    Infinum3D_small.jpg
  • Nasze marki 2016
    gfn_small.jpg
    Spomasz_small.jpg
    luksja_small.jpg
    w_drzewac_small.jpg
    PIASKI_small.jpg
    verano_small.jpg
    ZPM Mieczys+éaw Witkowski_small.jpg
    Bystra_small.jpg
    vikking_small.jpg
    RotoQ_small.jpg
    OSM_BYCHAWA_small.jpg
  • Nasze marki 2015
    BIALCON_small.jpg
    Manufaktura polka_small.jpg
    MEGA_small.jpg
    POLMAK_small.jpg
  • Nasze marki 2014
    SM_RYKI_small.jpg
    BIOMED_LUBLIN_small.jpg
    MATERNE_small.jpg
    Wasąg_small.jpg
    Logo Zaborka Nowe_small.jpg
  • Nasze marki 2013
    cisowianka_small.jpg
    GACASYSTEM_small.jpg
    Pszczółka_small.jpg
    JANEX_small.jpg
    Parczew_small.jpg
    obst_small.jpg
  • Nasze marki 2012
    SPOMLEK_small.jpg
    Lubsad_small.jpg
    As Babuni_small.jpg
    MUSI_small.jpg
    Rynek_Elizówka_small.jpg
  • Nasze marki 2011
    bieluch_small.jpg
    WIERZEJKI_small.jpg
    stella_small.jpg
  • Nasze marki 2010
    HERBAPOL_small.jpg
    PAWŁOWIANKA_small.jpg
  • Nasze marki 2009
    PERŁA_small.jpg
    asseco_small.jpg
    perfekt_small.jpg
    infinite_small.jpg
    waflowe_kreacje_small.jpg
  • Nasze marki 2008
    PBF_small.jpg
    REYPO_small.jpg
    ZZZ_small.jpg
  • Nasze marki 2007
    OSMKrasnystaw_small.jpg
    Apis_small.jpg
    AGRAM_small.jpg
    POLSKONE_small.jpg
    uzdrowisko_small2.jpg
markaL billboard HASLO-5.jpg
marka lubelskie
Miejsce Pochodzenia
2014-10-22
Drukuj
stronę
Pobierz
PDF
Wypowiedz
się
Powrót

Efekt pochodzenia (ang. place of origin effect) definiowany jest jako oddziaływanie miejsca wytwarzania, projektowania, a nawet montażu na preferencje zakupowe konsumentów. Literatura przedmiotu wskazuje, że informacja dotycząca miejsca powstania produktu ma wyraźny wpływ na różne wymiary oceny odbiorcy, a także postawy wobec niego i decyzje zakupowe. Miejsce pochodzenia często traktowane jest przez konsumentów jako wartość dodana stanowiąca potwierdzenie wysokiej jakości artykułów oraz zapewniająca poczucie bezpieczeństwa w związku z tym, że „wiemy, co kupujemy”.

Efekt pochodzenia to doskonała platforma komunikacji marketingowej. Można ją podkreślić w sposób bezpośredni, pośrednio zasugerować, czy też zaznaczyć tylko jeden z jego wymiarów. Następnie warto przenieść to na inne działania promocyjne tworząc spójną i konsekwentną komunikację marketingową. W rezultacie uzyskując przewagę konkurencyjną, zwiększoną chęć zakupu produktów i usług oraz wyższy poziom lojalności na cenowe działania konkurencji.

Czynniki wpływające na wybór artykułów są oczywiście ściśle powiązane z ich rodzajem, przy czym im większy związek produktu ze zdrowiem i kondycją organizmu, tym większą wagę ma miejsce pochodzenia i wytwarzania produktu. Wśród grup artykułów, przy zakupie których tradycja i przywiązanie mają największe znaczenie, prym wiodą artykuły żywnościowe. Wyniki badań prowadzonych przez ARC Rynek i Opinia wskazują, że polscy konsumenci w myśleniu o pochodzeniu towarów posługują się kategoriami regionalnymi. W przypadku artykułów spożywczych wiele do powiedzenia w przyszłości, nie tylko w Polsce, ale również w całej Unii Europejskiej mogą mieć Warmia i Mazury, Podlasie i Lubelszczyzna. Problem tkwi jednak w wiedzy na ten temat. Jak dotąd żadne z województw wschodniej części Polski nie wykorzystuje w pełni tego potencjału, który niesie ze sobą wielkie możliwości w kontekście budowania atrakcyjności konkurencyjnej regionalnych produktów i usług.

Wyślij link mailem
Drukuj
stronę
Pobierz
PDF
Wypowiedz
się
Powrót
Zgłoś Markę
1.png
555.png
3.png
b1.png
b2.png
b3.png
Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego
Departament Promocji i Turystyki
Oddział Projektów Promocyjnych
Biuro Marki Regionalnej Lubelskie
ul. Artura Grottgera 4 / 20-029 Lublin
81 44 16 789
81 44 16 790