logo.png
         
  • Nasze marki 2019
    avis.jpg
    avant.jpg
    lubartowska77.jpg
    pszczelarz-kozacki.jpg
    dywany-luszczow.jpg
    magiczne-ogrody.jpg
    conkret.jpg
  • Nasze marki 2018
    natural.jpg
    cukiernia-staropolska.jpg
    jmp-flowers.jpg
    dr-gerard.jpg
    fagum-stomil.jpg
    nocowanie.jpg
    lubApple.jpg
  • Nasze marki 2017
    bh-meble.jpg
    cekonud.jpg
    cukiernia-siej.jpg
    farbotka.jpg
    fru-vita-land.jpg
    gramar.jpg
    jagiello.jpg
    Lukpol.jpg
    mleczarnia-michow.jpg
    sipma.jpg
    infinum.jpg
  • Nasze marki 2016
    gfn.jpg
    spomasz.jpg
    Luksja.jpg
    wdrzewach.jpg
    piaski.jpg
    verano.jpg
    zpm-mieczyslaw-witkowski.jpg
    bystra.jpg
    vikking.jpg
    roto-q.jpg
    osm-bychawa.jpg
  • Nasze marki 2015
    bialcon.jpg
    mega.jpg
    polmak.jpg
  • Nasze marki 2014
    sm-ryki.jpg
    biomed-lublin.jpg
    materne.jpg
    wasag.jpg
    zaborek.jpg
  • Nasze marki 2013
    cisowianka.jpg
    gaca.jpg
    pszczolka.jpg
    janex.jpg
    parczew.jpg
    obst.jpg
  • Nasze marki 2012
    spomlek.jpg
    as-babuni.jpg
    musi.jpg
    elizowka.jpg
  • Nasze marki 2011
    bieluch.jpg
    wierzejki.jpg
    stella.jpg
  • Nasze marki 2010
    herbapol.jpg
    pawlowianka.jpg
  • Nasze marki 2009
    perla.jpg
    assecco.jpg
    perfekt.jpg
    infinite.jpg
    waflowe-kreacje.jpg
  • Nasze marki 2008
    PBF.jpg
    reypol.jpg
    zzz-zamosc.jpg
  • Nasze marki 2007
    krasnystaw.jpg
    apis.jpg
    agram.jpg
    pol-skone.jpg
    uzdrowisko-naleczow.jpg
markaL billboard HASLO-5.jpg
marka lubelskie
Miejsce Pochodzenia
2014-10-22
Drukuj
stronę
Pobierz
PDF
Wypowiedz
się
Powrót

Efekt pochodzenia (ang. place of origin effect) definiowany jest jako oddziaływanie miejsca wytwarzania, projektowania, a nawet montażu na preferencje zakupowe konsumentów. Literatura przedmiotu wskazuje, że informacja dotycząca miejsca powstania produktu ma wyraźny wpływ na różne wymiary oceny odbiorcy, a także postawy wobec niego i decyzje zakupowe. Miejsce pochodzenia często traktowane jest przez konsumentów jako wartość dodana stanowiąca potwierdzenie wysokiej jakości artykułów oraz zapewniająca poczucie bezpieczeństwa w związku z tym, że „wiemy, co kupujemy”.

Efekt pochodzenia to doskonała platforma komunikacji marketingowej. Można ją podkreślić w sposób bezpośredni, pośrednio zasugerować, czy też zaznaczyć tylko jeden z jego wymiarów. Następnie warto przenieść to na inne działania promocyjne tworząc spójną i konsekwentną komunikację marketingową. W rezultacie uzyskując przewagę konkurencyjną, zwiększoną chęć zakupu produktów i usług oraz wyższy poziom lojalności na cenowe działania konkurencji.

Czynniki wpływające na wybór artykułów są oczywiście ściśle powiązane z ich rodzajem, przy czym im większy związek produktu ze zdrowiem i kondycją organizmu, tym większą wagę ma miejsce pochodzenia i wytwarzania produktu. Wśród grup artykułów, przy zakupie których tradycja i przywiązanie mają największe znaczenie, prym wiodą artykuły żywnościowe. Wyniki badań prowadzonych przez ARC Rynek i Opinia wskazują, że polscy konsumenci w myśleniu o pochodzeniu towarów posługują się kategoriami regionalnymi. W przypadku artykułów spożywczych wiele do powiedzenia w przyszłości, nie tylko w Polsce, ale również w całej Unii Europejskiej mogą mieć Warmia i Mazury, Podlasie i Lubelszczyzna. Problem tkwi jednak w wiedzy na ten temat. Jak dotąd żadne z województw wschodniej części Polski nie wykorzystuje w pełni tego potencjału, który niesie ze sobą wielkie możliwości w kontekście budowania atrakcyjności konkurencyjnej regionalnych produktów i usług.

Wyślij link mailem
Drukuj
stronę
Pobierz
PDF
Wypowiedz
się
Powrót
Zgłoś Markę
1.png
555.png
3.png
b1.png
b2.png
b3.png
Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego
Departament Promocji i Turystyki
Oddział Projektów Promocyjnych
Biuro Marki Regionalnej Lubelskie
ul. Artura Grottgera 4 / 20-029 Lublin
81 44 16 789
81 44 16 790