logo.png
         
  • Nasze marki 2017
    BH Meble_small.jpg
    CEKOBUD_small.jpg
    CUKIERNIA_small.jpg
    logoFarbotka_small.jpg
    fruvitaland_small.jpg
    gramar_small.jpg
    jagiello_small.jpg
    lukpol_small.jpg
    Michowianka_small.jpg
    SIPMA_small.jpg
    Infinum3D_small.jpg
  • Nasze marki 2016
    gfn_small.jpg
    Spomasz_small.jpg
    luksja_small.jpg
    w_drzewac_small.jpg
    PIASKI_small.jpg
    verano_small.jpg
    ZPM Mieczys+éaw Witkowski_small.jpg
    Bystra_small.jpg
    vikking_small.jpg
    RotoQ_small.jpg
    OSM_BYCHAWA_small.jpg
  • Nasze marki 2015
    BIALCON_small.jpg
    Manufaktura polka_small.jpg
    MEGA_small.jpg
    POLMAK_small.jpg
  • Nasze marki 2014
    SM_RYKI_small.jpg
    BIOMED_LUBLIN_small.jpg
    MATERNE_small.jpg
    Wasąg_small.jpg
    Logo Zaborka Nowe_small.jpg
  • Nasze marki 2013
    cisowianka_small.jpg
    GACASYSTEM_small.jpg
    Pszczółka_small.jpg
    JANEX_small.jpg
    Parczew_small.jpg
    obst_small.jpg
  • Nasze marki 2012
    SPOMLEK_small.jpg
    Lubsad_small.jpg
    As Babuni_small.jpg
    MUSI_small.jpg
    Rynek_Elizówka_small.jpg
  • Nasze marki 2011
    bieluch_small.jpg
    WIERZEJKI_small.jpg
    stella_small.jpg
  • Nasze marki 2010
    HERBAPOL_small.jpg
    PAWŁOWIANKA_small.jpg
  • Nasze marki 2009
    PERŁA_small.jpg
    asseco_small.jpg
    perfekt_small.jpg
    infinite_small.jpg
    waflowe_kreacje_small.jpg
  • Nasze marki 2008
    PBF_small.jpg
    REYPO_small.jpg
    ZZZ_small.jpg
  • Nasze marki 2007
    OSMKrasnystaw_small.jpg
    Apis_small.jpg
    AGRAM_small.jpg
    POLSKONE_small.jpg
    uzdrowisko_small2.jpg
markaL billboard HASLO-5.jpg
grafika
Ser Bursztyn ze Skarbów Serowara SM Spomlek kończy już 15 lat!
2017-10-12
Drukuj
stronę
Pobierz
PDF
Wypowiedz
się
Powrót

Ser Bursztyn od Spółdzielni Mleczarskiej Spomlek to jeden z najcenniejszych Skarbów Serowara z Radzynia Podlaskiego. Delikatny smak, wyrazisty aromat, wyczuwalne kryształki, ręczna pielęgnacja oraz sześciomiesięczny okres dojrzewania składają się na wielkie dzieło polskiego serowarstwa, jakim jest ser Bursztyn. W tym roku mija 15 lat od kiedy powstała jego pierwsza receptura. Uznawany jako absolutna arystokracja wśród serów. 

Z wytwarzania serów słynie głównie Francja czy Szwajcaria, ale Polska również może pochwalić się produkcją wysokiej jakości wyrobów serowarskich. Ideą marki Skarby Serowara jest tworzenie wspaniałych serów długodojrzewających, które swoją jakością i smakiem dorównywałyby serom cieszącym się uznaniem na całym świecie. Marka od lat zajmuje się produkcją trzech unikatowych serów: Szafira, Rubina i Bursztyna. Flagowym produktem jest ten ostatni – ser Bursztyn, który pojawił się na rynku polskim jako pierwszy. To on przecierał szlaki polskiego serowarstwa z najwyższej półki, zaspakajając najbardziej wyszukane gusta Polaków, a nawet śmiało można powiedzieć konsumentów na całym świecie.

Trochę historii

Jego początki sięgają roku 2002. Spółdzielnia dążyła do tego, aby poszerzyć ofertę produktów mleczarskich i wprowadzić na rynek polski takie sery, które zachwycą Polaków, będą wyjątkowe, o nieznanym dotąd smaku i gatunku. – Po sukcesach Radamera chcieliśmy  podjąć się nowego wyzwania, którym okazał się Bursztyn – wyjaśnia Emilia Pożarowszczyk, Kierownik Działu Marketingu i PR ze Spółdzielczej Mleczarni Spomlek. Praca nad jego jakością i smakiem zaangażowała serowarów w radzyńskiej mleczarni, a w międzyczasie szukano pomysłu na nazwę. Początkowo postawiono na imię „Koneser”, zaproponowane przez jedną z zatrudnionych w spółdzielni osób. Jednak okazało się, że taka nazwa już istnieje. Wybrano więc drugą propozycję – Bursztyn –  którą ser szczyci się do dzisiaj. – A że podobieństwo doskonałości sera i kamienia tkwi w ukształtowaniu przez czas i naturę, nazwa okazała się idealna – dodaje Emilia Pożarowszczyk z firmy Spomlek.         

 Bursztyn w liczbach

W drugiej połowie 2004 roku Bursztyn pierwszy raz trafił do nowoczesnego kanału dystrybucji, a już w październiku tamtego roku została zrealizowana pierwsza sprzedaż eksportowa. Początkowo produkcja sera wynosiła 20 ton, a już w roku 2009 wzrosła do 100. Najlepszym okresem sprzedaży były lata 2014–2015, kiedy liczba sprzedanego sera oscylowała wokół 500 ton. Ten poziom utrzymuje się do dzisiaj.

 Obchodzenie 15-lecia powstania sera Bursztyn pokazuje, jak bardzo Polacy doceniają jego unikalny smak. Na dobre zadomowił się na naszych stołach. Dlatego warto pamiętać, że w Polsce możemy pochwalić się niejednym bursztynowym skarbem!

Wyślij link mailem
Drukuj
stronę
Pobierz
PDF
Wypowiedz
się
Powrót
Zgłoś Markę
1.png
555.png
3.png
b1.png
b2.png
b3.png
Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego
Departament Promocji i Turystyki
Oddział Projektów Promocyjnych
Biuro Marki Regionalnej Lubelskie
ul. Artura Grottgera 4 / 20-029 Lublin
81 44 16 789
81 44 16 790